W związku z zaistniałym zagrożeniem spowodowanym rozprzestrzeniającym się koronawirusem prosimy przed przyjazdem do naszych oddziałów o kontakt telefoniczny. Nasza firma pracuje bez zmian i sytuacja nie ma wpływu na realizowanie zleceń. Wszystkie numery telefonów znajdziecie Państwo w zakładce kontakt: https://eneria.pl/kontakt/
Infolinia:
22 201 36 60Eneria / Oferta / Rozwiązania Morskie / Układy napędowe CAT® / Twin Fin
Potrzebujesz oferty lub wsparcia projektowego? Zadzwoń lub napisz do nas:
Agregaty MORSKIE
+48 58 762 84 70marine@eneria.plSkontaktuj się z nami
Koncepcja Twin Fin łączy w sobie zalety kompaktowej instalacji pędnika azymutalnego z wysoką wydajnością konwencjonalnego napędu (CP). To innowacyjne rozwiązanie – większy czas pracy, oszczędność paliwa i elastyczność w porównaniu z konwencjonalnymi alternatywami.
Koncepcja Twin Fin działa dobrze w przypadku modernizacji, minimalizując przestoje, ponieważ cały system może być wstępnie zmontowany przed dokowaniem.
Niezawodna, wydajna i ekologiczna praca.
Zwiększony ciąg i wyższa wydajność
Napęd dwuskegowy oferuje większy napór przy mniejszej mocy wejściowej. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu większych śrub z wałem obracającym się z niewielką prędkością oraz ograniczeniu do minimum strat mechanicznych.
Łatwiejsza konserwacja i łatwy dostęp na potrzeby serwisowania
Łatwy dostęp do komory napędu od wewnątrz kadłuba
Brak konieczności korzystania z suchego doku do naprawy
Przekładnia i silnik/silniki elektryczne oraz uszczelnienie wewnętrzne pochwy wału śrubowego można wymienić z poziomu wyższego pokładu, co doskonale sprawdza się w niedostępnych miejscach, takich jak Arktyka.
Większa niezawodność i elastyczność
Podzespoły i techniki wypróbowane w najtrudniejszych warunkach i dostosowane do każdego statku poprzez elastyczność podczas projektowania i ustawienia skegów.
Mniejsze zużycie paliwa i ekologiczne podejście
Skegi o hydrodynamicznej konstrukcji w połączeniu z wydajnym układem napędowym zapewniają jednorodny przepływ wody do śrub, co oznacza mniejsze zużycie paliwa, mniej zanieczyszczeń i niższy poziom hałasu.
Większa przestrzeń ładunkowa i nośność
Umieszczenie silników w skegach zamiast w kadłubie zwiększa przestrzeń ładunkową i pływalność, a tym samym nośność jednostki.
Bezpieczeństwo sprawdzone w Arktyce
Konstrukcja zbliżona do jednostek z napędem jednośrubowym odznaczających się ekstremalną niezawodnością nawet w najtrudniejszych warunkach. Skęgi chronią układ napędowy, a dodatkowo mogą być wyposażone w ostrza do łamania lodu.
Łatwa modernizacja w ramach bardzo krótkiego postoju w stoczni
Prefabrykowane w pełni wyposażone skęgi dostosowane specjalnie do danego statku upraszczają i znacznie przyspieszają modernizację.
Najczęstszym źródłem napędu nowoczesnych morskich jednostek pływających są pędniki azymutalne zasilane przez silniki wysokoprężne i elektryczne. Statki wyposażone w tego rodzaju napęd są jednak bardziej podatne na uszkodzenia, zwłaszcza w wymagających warunkach za kołem polarnym – awaria przekładni kątowych lub innych części mechanicznych oznacza często konieczność naprawy w suchym doku.
Bardziej niezawodną alternatywą może być tradycyjny napęd spalinowo-elektryczny lub mechaniczny z długimi układami wałów i siłowniami umieszczonymi wewnątrz kadłuba. Z drugiej strony przekładnia i silniki zajmują cenną przestrzeń, a zamontowanie ich na statku z pędnikiem azymutalnym to wyzwanie.
Rozwiązanie?
Firmy Caterpillar Marine, Odense Maritime Technology i Scandinavian Marine Group połączyły siły w celu opracowania niedużej konstrukcji dwuskęgowej bazującej na sprawdzonych i wytrzymałych podzespołach.
Stworzony system jest przeznaczony dla jednostek pływających z napędem -spalinowo elektrycznym, które muszą sprostać najbardziej rygorystycznym wymaganiom. System można zarówno instalować w nowych jednostkach, a także bardzo szybko i łatwo doposażać już eksploatowane statki wyposażone w pędniki azymutalne. Możliwości są nieograniczone – porozmawiaj z nami o tym, jak postrzegasz swoją przyszłość.
Na bazie wiedzy i doświadczenia firmy Caterpillar Marine powstały układy napędowe, w tym silniki, usługi i wsparcie, dzięki którym sprostasz nawet najtrudniejszym wymaganiom. Wychodzimy im naprzeciw, dokładnie wsłuchując się w Twoje potrzeby.
We współpracy z Tobą i z naszymi partnerami przeanalizujemy konstrukcję statku, pokonywane trasy i wykonywane zadanie – wszystko, co tylko ma wpływ na hydrodynamikę, wymagania dla silnika i wydajność pracy. Korzystając z całej naszej wiedzy i doświadczenia, nie spoczniemy dopóki nie będziesz w pełni zadowolony z naszego maksymalnie zoptymalizowanego i niezawodnego rozwiązania.
Z przyjemnością zapoznamy się z Twoimi potrzebami i wspólnie przyjrzymy, w jaki sposób napęd dwuskegowy będzie mógł zapewnić długotrwałe działanie i spokój ducha – teraz i w przyszłości.
Jeśli Twój statek jest obecnie napędzany przez pędniki azymutalne, zainstalowanie dwuskegowego układu napędowego jest banalnie proste i błyskawiczne. Ponieważ system jest produkowany jako całość, czas pracy i pobyt w stoczni ograniczają się do absolutnego minimum – może nawet do jednej trzeciej czasu standardowej modernizacji! W końcu liczy się każda godzina.
Panele fotowoltaiczne CAT® dostępne od ręki!