Infolinia:
22 201 36 60Opracowana przez Cat®, najnowsza technologia ograniczania poziomu szkodliwych emisji obejmuje nowe zaślepki wysokoprzepływowe oraz nowy mieszalnik, zaprojektowane w celu obniżenia zużycia płynów eksploatacyjnych. Dozowanie wewnątrzcylindrowe oraz przepustnica dolotu pozwalają regulować gospodarkę cieplną, co eliminuje potrzebę zastosowania układu regeneracyjnego Caterpillar Regeneration System (CRS), a tym samym obniża poziom złożoności silnika. Najnowsza, opracowana przez Caterpillar technologia selektywnej redukcji katalitycznej służąca zwiększeniu wydajności w szerokim spektrum temperatur skutkuje mniejszym obciążeniem dla użytkownika końcowego wynikającym ze zużycia płynów eksploatacyjnych. Zastosowanie technologii DOC-on-DPF (katalizator utleniający do silników wysokoprężnych na filtrze cząstek stałych) pozwoliło uzyskać mniejszy, bardziej kompaktowy zespół. Moduł oczyszczania gazów spalinowych (Clean Emissions Module, CEM) dostępny jest w wersji montowanej na silniku oraz w oddaleniu, w zależności od potrzeb związanych z danym zastosowaniem.
Pojedynczy moduł paliwowy osadzony na silniku łączy w sobie funkcje szeregu elementów, co wyklucza cieknące złącza i zwiększa poziom jakości. Nowa technologia filtrów świecowych eliminuje potrzebę stosowania filtra trzeciego stopnia, a jednocześnie pozwala klientom wymieniać filtry paliwa nawet co 1000 godzin pracy i redukować koszty przez cały okres eksploatacji silnika. Moduł może zostać zamontowany na silniku lub w lokalizacji oddalonej, a pompa zastrzykowa dostępna jest w wersji elektrycznej lub ręcznej.
W całości cyfrowe czujniki w połączeniu z najnowszą generacją zaawansowanych układów sterowania zapewniają lepszą diagnostykę silnika. Zoptymalizowana architektura elektroniczna pozwala optymalizować gęstość mocy i minimalizuje poziom zużycia płynów eksploatacyjnych, przy jednoczesnym spełnieniu norm emisji w szerokim zakresie warunków otoczenia i wysokości, na której silnik pracuje. Dostępne wersje świec żarowych ułatwiają rozruch zimnego silnika. Doskonała integracja i konstrukcja niskoprofilowej wiązki przewodów zbiegających się w jeden, wygodny punkt realizacji połączenia.
Najnowsze, opracowane przez Caterpillar® i zapewniające brak przecieków statycznych wtryskiwacze paliwa Zero-static Leak CR900, w połączeniu z technologią common rail umożliwiającą pracę pod ciśnieniem do 250 MPa, zawierają chronione patentami elementy, które zapobiegają powstawaniu pozostałości stałych powodujących erozję elementów wewnętrznych. Odporność zwiększona trzykrotnie w porównaniu do stosowanych obecnie wtryskiwaczy MEUI-A. Najważniejsze elementy składowe zespołu, na który składają się smarowana olejem pompa tankowania paliwa i wysokociśnieniowa pompa paliwa, smarowane są przy użyciu czystego oleju podawanego pod ciśnieniem.
Stanowiąca fundament dla wszystkich pozostałych elementów, podstawowa architektura silnika obejmująca średnicę cylindra i skok tłoka to klucz do zapewnienia długiej żywotności i niezawodności silnika. Zoptymalizowana konstrukcja kanałów górnego i dolnego płaszcza wodnego w głowicy cylindrów i bloku sinika zapewnia odpowiednie chłodzenie i termiczne zarządzanie spalaniem, co skutkuje wysoką trwałością podstawowych elementów silnika. Popychacze hydrauliczne zapewniają sprawność mechanizmu rozrządu zaworowego przez cały okres eksploatacji i eliminują konieczność ręcznej kalibracji dźwigni zaworów podczas prac serwisowych, dzięki czemu użytkownik końcowy oszczędza czas i fundusze. Niezliczone powtórzenia rygorystycznych symulacji cieplnych i dotyczących konstrukcji silnika pozwoliły uzyskać szczytowe ciśnienie w cylindrze wynoszące 24 MPa przy stopniu sprężania 18:1, co pozwala znajdującym się dalej układom paliwowym i powietrznym zapewniać potrzebną moc bez uszczerbku dla trwałości.
Zintegrowany, bezfiltrowy, pasywny układ wentylacji skrzyni korbowej i odpowietrznik eliminuje konieczność serwisowania i wymiany filtrów, co skutkuje zmniejszeniem zapotrzebowania na czynności serwisowe oraz kosztów po stronie użytkownika końcowego.
Osadzony na silniku, pojedynczy moduł płynów eksploatacyjnych łączy w sobie funkcje 15-20 odrębnych komponentów, dzięki czemu już na etapie projektowania wyeliminowano przeciekające złącza i zwiększono solidność całego silnika. Zintegrowana pompa wody, chłodnica oleju, filtr oleju, termostat oleju i termostaty cieczy chłodzącej. Czas pomiędzy wymianami oleju wydłużony do 1000 godzin dzięki najnowszej technologii filtrów świecowych, opracowanej w celu zwiększenia wydajności filtrowania bez uszczerbku dla zdolności do zatrzymywania zanieczyszczeń. Pozwala to kontrolować całkowite koszty posiadania silnika. Odlewane pod ciśnieniem korpusy filtra oleju dostępne są w wersji montowanej na silniku lub w oddaleniu oraz wyposażone w oznaczenia ułatwiające montaż i instalację. Chroniony patentem mechanizm odprowadzający olej do wnętrza podzespołu z chwilą zdjęcia pokrywy filtra oleju pozwala zachować czystość podczas prowadzenia czynności serwisowych.
Turbina o zmiennej geometrii to moduł konstrukcyjny pozwalający stosować pojedyncze urządzenie odpowiadające wszystkim wymaganiom określonym w krajach o wysokim poziomie regulacji prawnych. Cała moc dużej turbosprężarki przy odpowiedzi czasowej właściwej dla turbosprężarki małej. Zoptymalizowane zużycie paliwa w połączeniu ze zmodernizowanym układem elektronicznym. Niższe koszty zapasów i materiałów szkoleniowych przy wyborze rozwiązań z całego spektrum mocy. Moduł konstrukcyjny zapewniający dodatkową siłę hamującą na potrzeby zastosowania w przyszłości rozwiązań opcjonalnych hamujących silnik.
Tylna przekładnia zębata zmniejsza poziom hałasu i wibracji, zapewniając tym samym cichszą pracę i większy komfort operatora. Dodatkowe możliwości konfiguracyjne dzięki wielu dostępnym obudowom koła zamachowego, z maksymalnie pięcioma położeniami przystawek odbioru mocy: dwoma skierowanymi ku przodowi, dwoma skierowanymi ku tyłowi i jednym umieszczonym u dołu silnika i skierowanym ku przodowi, które można wykorzystać jako złącze sprężarki powietrza lub rozrusznika. Zmiennopozycyjne przystawki odbioru mocy skierowane ku tyłowi, ułatwiające montaż. Klienci mogą w dalszym ciągu korzystać z opcjonalnego rozrusznika zdwojonego, ułatwiającego rozruch zimnego silnika oraz zwiększającego jego możliwości.