W związku z zaistniałym zagrożeniem spowodowanym rozprzestrzeniającym się koronawirusem prosimy przed przyjazdem do naszych oddziałów o kontakt telefoniczny. Nasza firma pracuje bez zmian i sytuacja nie ma wpływu na realizowanie zleceń. Wszystkie numery telefonów znajdziecie Państwo w zakładce kontakt: https://eneria.pl/kontakt/
Infolinia:
22 201 36 60Eneria / Oferta / Rozwiązania Morskie / Układy napędowe CAT® / Śruby nastawne
Potrzebujesz oferty lub wsparcia projektowego? Zadzwoń lub napisz do nas:
Agregaty MORSKIE
+48 58 762 84 70marine@eneria.plSkontaktuj się z nami
Wiodące na świecie śruby nastawne CAT® o regulowanym skoku (CPP) są w pełni zoptymalizowane, aby zapewnić wysoką wydajność, niezawodność i czas pracy – to co naprawdę się liczy. Biorąc pod uwagę profil operacyjny statku i konstrukcję kadłuba – lub cokolwiek, co wpływa na hydrodynamikę – przedstawiamy najlepsze rozwiązanie dla konkretnych potrzeb.
CAT® MPP (Marine Propulsion Propeller)
– dostosowane do potrzeb klienta śruby nastawne o zmiennym skoku, zapewniające optymalną wydajność
Wysoka wydajność i niezawodność w wymagających zastosowaniach
Śruba MPP została stworzona z myślą o wymagających zastosowaniach. Za zmianę skoku śruby odpowiada umieszczony w piaście serwosiłownik hydrauliczny.
Piasta śruby smarowana jest za pomocą układu oleju smarnego z systemem monitorowania zawartości wody w oleju. To pierwszy w branży system monitorowania zawilgocenia i obecności wody w oleju ochrony zarówno układu napędowego, jak i środowiska naturalnego.
Piasta MPP to większa wydajność
W celu zwiększenia wydajności statków z napędem dwuśrubowym firma Caterpillar wyposażyła piastę śruby w funkcję ustawiania płatów w feathering, tj. ustawienie płatów śruby równolegle do przepływu wody, co pozwala ograniczyć opór hydrodynamiczny do minimum. Jeśli statek z napędem dwuśrubowym płynie z niższą prędkością, jeden silnik może zostać wyłączony, a płaty napędzanej przez niego śruby można ustawić w feathering. W przypadku typowego zbiornikowca przybrzeżnego wyłączenie jednego silnika przekłada się na zmniejszenie prędkości o około 20% w idealnych warunkach pogodowych i przy jednoczesnym zmniejszeniu mocy wejściowej o 50%.
Opatentowane przez nas rozwiązania do składania płatów śruby równoległe z kierunkiem przepływu feathering poprawia elastyczność i wydajność pracy jednostek z instalacjami dwuśrubowymi oraz ogranicza do minimum opór hydrodynamiczny.
W instalacjach z jednym silnikiem i przy odłączonym wale śruby napędowej niewielki spadek mocy statku kompensowany jest przez istotny wzrost wydajności pracy napędu i oszczędności paliwa.
Piasta śruby jest smarowana za pomocą unikalnego układu rozprowadzania oleju ze zintegrowanym systemem monitorowania zawilgocenia i obecności wody.
Właściwości piasty śruby nastawnej
– Sztywny korpus piasty
– Największa możliwa powierzchnia nośna płatów śruby
– Optymalny system uszczelnienia płatów śruby
– Ciągły obieg oleju smarującego w piaście i system monitorowania zawilgocenia i obecności wody
Zalety
– Minimalne przestoje
– Minimalna konserwacja
– Monitorowanie stanu oleju w piaście
– Rejestrowanie wilgotności, aby prognozować i zaplanować remont piasty
– Unikalna konstrukcja płatów gwarantuje najwyższą możliwą wydajność przy niskim poziomie hałasu i drgań
Panele fotowoltaiczne CAT® dostępne od ręki!