Infolinia:

22 201 36 60

Napisz do nas

  • polski
  • O nas
  • Oferta
    • Agregaty prądotwórcze CAT® Diesel
    • ROZWIĄZANIA DLA DATA CENTER
    • Silniki Caterpillar®
    • Kogeneracja CAT®
    • Termiczne Panele Słoneczne
    • Wodór
    • Fotowoltaika CAT®
    • Rozwiązania morskie CAT®
    • CAT® Financial
  • Serwis i Części Caterpillar®
  • Kariera
  • Realizacje
  • Poradnik energetyczny
  • Kontakt
  • O nas
    • Eneria
    • Caterpillar®
    • Monnoyeur
    • Połączenie Spółek – dokumenty
  • Oferta
    • Agregaty prądotwórcze CAT® Diesel
      • Agregaty prądotwórcze PRIME/STANDBY
      • Agregaty prądotwórcze GC
      • Agregaty prądotwórcze STAGE V
      • Rozwiązania specjalne
      • Specjalistyczne instalacje paliwowe
      • Używane agregaty prądotwórcze CAT®
    • Rozwiązania Data Center
      • Agregaty dla Data Center
      • Zasilanie redundantne dla Data Center
      • Rozwiązania fotowoltaiczne i magazyny energii dla Data Center
      • Instalacje elektryczne dla Data Center
      • Serwis i obsługa Data Center
      • Nasze referencje Data Center
      • Certyfikaty Data Center
    • Silniki Caterpillar
      • Silniki przemysłowe
      • Silnik gazowy dla przemysłu wydobywczego
      • Silniki dla Kolei/Loco
      • Osprzęt do silników
      • Silnik przemysłowy CAT® C13D
    • Kogeneracja CAT®
      • Agregaty prądotwórcze na gaz ziemny i biogaz
      • Gaz Specjalny
      • Kontenerowe agregaty kogeneracyjne
      • Dzierżawa układu kogeneracyjnego
      • Turbiny Gazowe: Wytwarzanie Energii
      • Turbiny Gazowe: Produkty
    • OZE
      • Wodór
      • Termiczne Panele Słoneczne
      • Fotowoltaika CAT®
      • Rozwiązania hybrydowe
    • Rozwiązania morskie CAT®
      • Silniki i agregaty morskie
      • Morskie układy napędowe
      • Części regenerowane REMAN morskie
      • Serwis morski
    • CAT® Financial
  • Serwis i części
    • Serwis oferta
    • Serwis agregatów prądotwórczych
    • Serwis agregatów kogeneracyjnych
    • Serwis urządzeń z silnikami Caterpillar
    • Serwis silników przemysłowych
    • Serwis silników kolejowych
    • Serwis silników morskich CAT®
    • Części zamienne CAT®
      • Zapytaj o części
      • Części regenerowane REMAN
    • Remonty generalne
    • Umowy serwisowe
  • Realizacje
  • Kariera
  • Poradnik Energetyczny
  • Kontakt

Ogólne warunki zamówienia

Eneria / Oferta / OZE / Ogólne warunki zamówienia

  • Ogólne warunki zamówienia
  • Wodór
  • Rozwiązania hybrydowe
  • Fotowoltaika CAT®
  • Termiczne Panele Słoneczne
  • Ogólne warunki sprzedaży (OWS)
  • Ogólne warunki usług serwisowych (OWUS)

obowiązującej od dnia 1 kwietnia 2025 r.

  1. DEFINICJE

    1. BM lub Zamawiający – Bergerat Monnoyeur spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Izabelinie- Dziekanówku, pod adresem: ul. Modlińska 11, Izabelin-Dziekanówek, 05-092 Łomianki, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000021439, NIP: 7780022310, REGON: 0120227940, BDO: 000016832, kapitał zakładowy w wysokości 13 827 250 , 0 0  zł.
    2. Ogólne Warunki Zamówienia – niniejsze ogólne warunki realizacji Zamówienia.
    3. Przedmiot Umowy – zakres Usług realizowanych przez Wykonawcę na podstawie Umowy.
    4. Siła Wyższa – zdarzenie, którego nie można było przewidzieć przy zachowaniu staranności wymaganej w stosunkach profesjonalnych (art. 355 § 2 k.c.), które jest zewnętrzne zarówno w stosunku do Wykonawcy, jak i Zamawiającego i któremu nie mogli się oni przeciwstawić, działając z należytą starannością. Zdarzeniami Siły Wyższej są w szczególności: strajk generalny, wojna lub walki wewnętrzne w kraju Zamawiającego lub Wykonawcy, trzęsienie ziemi, powódź, inne zdarzenia sił przyrody, ograniczenia transportowe i organizacyjne wynikające z wszelkiego rodzaju zarządzeń władz, zarówno krajowych jak i zagranicznych uniemożliwiające lub utrudniające (w tym opóźniające) wykonanie zobowiązań z Umowy, takie jak ograniczenia importowe lub eksportowe, zakazy lub ograniczenia w przekraczaniu granic lub ruchu pojazdów oraz transporcie towarów, obowiązkowe kwarantanny.
    5. Strona – oznacza odpowiednio Wykonawcę i Zamawiającego.
    6. Umowa – umowa świadczenia usług przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego zawierana na skutek złożenia przez Zamawiającego Zamówienia.
    7. Usługa – oznacza usługę świadczoną przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego, a określoną szczegółowo w Zamówieniu.
    8. Wynagrodzenie – wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy.
    9. Wykonawca – przedsiębiorca, w myśl ustawy kodeks cywilny, który zawarł z Zamawiającym Umowę.
    10. Zamówienie –złożone przez Zamawiającego w formie określonej w OWZ oświadczenie stanowiące podstawę zawarcia Umowy. 
  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Postanowienia niniejszych OWZ stanowią integralną część Umowy zawieranej przez Zamawiającego z Wykonawcą bez względu na formę i sposób zawarcia takiej Umowy.
    2. Niniejsze OWZ wraz z Zamówieniem w całości regulują prawa i obowiązki Stron. W przypadku, gdy Zamówienie zostało sporządzone na podstawie Oferty przedłożonej przez Wykonawcę, Oferta stanowi integralną część Umowy.
    3. W przypadku sprzeczności lub rozbieżności między niniejszymi OWZ, a Ofertą lub Zamówieniem, Strony ustalają następującą hierarchię dokumentów poczynając od najważniejszego:
      1. Zamówienie,
      2. Oferta,
      3. OWZ.
    1. Z zastrzeżeniem pkt. 2.3. powyżej, niniejsze OWZ mają pierwszeństwo przed wszelkimi dokumentami, w tym przed wszelkimi dokumentami przedłożonymi przez Zamawiającego, również w przypadku, gdy z ich postanowień wynika, co innego.
    2. Zamawiający oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych z dnia 8 marca 2013 r. (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 1790 ze zm.). 
  1. ZAWARCIE UMOWY

    1. Umowa zostaje zawarta w związku ze złożeniem przez Wykonawcę Oferty i przyjęcia jej przez Zamawiającego, co następuje przez złożenie Zamówienia Wykonawcy. Umowa zostaje zawarta z dniem złożenia Zamówienia. 
  1. WYNAGRODZENIE I WARUNKI PŁATNOŚCI

    1. Warunki Wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy, w tym wysokość, zasady i termin płatności, zostaną wskazane każdorazowo w Zamówieniu.
    2. Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt 4.1. powyżej stanowi całkowite wynagrodzenie ryczałtowe Wykonawcy z tytułu wykonania Przedmiotu Umowy i pokrywa wszelkie należności Wykonawcy za wykonanie wszystkich czynności niezbędnych do kompleksowej realizacji Umowy.
    3. Wynagrodzenie Wykonawcy nie podlega waloryzacji i nie może być zmienione z tytułu zwiększenia jakichkolwiek kosztów. Jakiekolwiek zmiany w zakresie, opłat skarbowych, cen materiałów i usług, kursów walut i innych stosunków, nie będą miały wpływu na wysokość Wynagrodzenia. Wykonawca potwierdza, że upewnił się co do poprawności i wystarczalności Wynagrodzenia oraz wziął pod uwagę wszelkie czynniki i ograniczenia, jak również, że uzyskał wszelkie informacje dotyczące zagrożeń i ograniczeń mogących mieć wpływ na Wynagrodzenie i oświadcza, że nie wnosi jakichkolwiek zastrzeżeń co do jego wysokości.
    4. Wynagrodzenie będzie płatne przez Zamawiającego na podstawie faktury VAT wystawionej w terminie i na zasadach wskazanych w Zamówieniu.
    5. Zamawiający oświadcza, że zezwala na wystawianie przez Wykonawcę w formie elektronicznej faktur VAT, duplikatów tych faktur, a także korekt za pośrednictwem komunikacji elektronicznej w formacie PDF na adres e-mail wskazany w Zamówieniu. Zmiana adresu e-mail przeznaczonego do otrzymywania faktur elektronicznych wymaga powiadomienia Wykonawcy w formie pisemnej lub dokumentowej. W przypadku, gdy przeszkody techniczne lub formalne uniemożliwią przesłanie faktury VAT drogą elektroniczną, Zamawiający zobowiązuje się przyjąć fakturę w formie papierowej.
    6. W przypadku, gdy w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy pojawi się konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w Umowie, a będą to roboty konieczne dla kompletnego i prawidłowego zrealizowania Przedmiotu Umowy – robót dodatkowych lub zamiennych, Strony uprawnione są na podstawie odrębnej umowy lub aneksu do Umowy uregulować prawa i obowiązki Stron w związku z ich realizacją, w szczególności zasady realizacji prac i przysługujące z tego tytułu Wykonawcy wynagrodzenie. 
  1. TERMIN REALIZACJI

    1. Szczegółowy harmonogram wykonania Przedmiotu Umowy zostanie określony w Ofercie lub Zamówieniu.
    2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany (na późniejsze) terminów realizacji Przedmiotu Umowy, w miarę postępu realizacji Umowy.
    3. Jeżeli terminy realizacji Przedmiotu Umowy określone w pkt. 5.1. powyżej zostaną opóźnione lub stanie się oczywiste, że takie opóźnienie nastąpi, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego o takim stanie i do podjęcia wszelkich niezbędnych i zaakceptowanych przez Zamawiającego działań dla przyśpieszenia ich tempa.
    4. Strony ustalają, że w przypadku, gdy na skutek okoliczności pozostających po stronie Zamawiającego, wykonanie Przedmiotu Umowy w terminie wskazanym w harmonogramie nie będzie możliwe, Strony ustalą nowe terminy realizacji na podstawie aneksu do Umowy. 
  1. WARUNKI REALIZACJI PRZEDMIOTU UMOWY

    1. Wszystkie niezbędne materiały, części, narzędzia i sprzęt potrzebne do wykonania Przedmiotu Umowy zapewnia Wykonawca, o ile Umowa nie stanowi inaczej. Dostarczone materiały będą fabrycznie nowe, bez wad, dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie oraz zgodne z Umową. Do materiałów zostaną dołączone dokumenty wymagane obowiązującymi przepisami, w tym m.in. świadectwa jakości, certyfikaty bezpieczeństwa, deklaracje zgodności, atesty i aprobaty techniczne, karty gwarancyjne, protokoły z prób, badań, opinii, decyzji i pozwoleń, obliczeń, uzgodnień. Wszystkie dokumenty muszą być dostarczone w języku polskim.
    2. Wykonawca zobowiązany jest do:
      1. wykonania Przedmiotu Umowy z należytą starannością, zgodnie z Umową i obowiązującymi przepisami i normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, a także z uwzględnieniem wskazówek i wytycznych Zamawiającego,
      2. niezwłocznego sygnalizowania Zamawiającemu istotnych problemów, których Wykonawca, mimo dołożenia należytej staranności nie będzie w stanie rozwiązać we własnym zakresie.
      1. Wykonawca jest wytwórcą wszelkich odpadów powstałych w wyniku realizacji Przedmiotu Umowy i ma obowiązek zagospodarowania ich we własnym zakresie, na własny koszt, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
      2. Odpowiedzialność w zakresie utrzymania warunków BHP i p-poż względem personelu Wykonawcy i jego dalszych podwykonawców pozostaje w całości po stronie Wykonawcy.
Dokumentacja
    1. Wraz z przekazaniem Przedmiotu Umowy Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu wszelkie dokumenty związane z Przedmiotem Umowy, w szczególności dokumentację powykonawczą, deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności użytych materiałów i urządzeń; aprobaty techniczne, certyfikaty, atesty itp., protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych sprawdzeń i badań oraz karty.
Wykonawstwo zastępcze
    1. Jeżeli Wykonawca wykonuje Przedmiot Umowy w sposób niezgodny z Umową (w tym nieterminowo), Wykonawca uprawniony jest do powierzenia wykonania zastępczego całości lub części Przedmiotu Umowy (zarówno wykonywanego wadliwe jak i pozostałego do wykonania) podmiotowi trzeciemu pod warunkiem bezskutecznego pisemnego wezwania Wykonawcy do usunięcia naruszeń.
Podwykonawcy
    1. Wykonawca może korzystać przy realizacji Przedmiotu Umowy z dalszych podwykonawców wyłącznie po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego na zatrudnienie danego podwykonawcy.
    2. Wykonawca oświadcza, że będzie dokonywał terminowo wymagalnych płatności na rzecz podwykonawców i nie narazi Zamawiającego na odpowiedzialność wynikającą z art. 647(1) ustawy kodeks cywilny. W razie wystąpienia podwykonawcy z wymagalnym roszczeniem o zapłatę wynagrodzenia za roboty budowlane wykonane w ramach Przedmiotu Umowy do Zamawiającego, Zamawiający może według własnego uznania zapłacić podwykonawcy bezpośrednio należne wynagrodzenie odpowiednio potrącając uiszczone kwoty z wynagrodzenia Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę. Zamawiający ma prawo wglądu w każdym czasie do dokumentacji finansowej Wykonawcy dotyczącej rozliczeń z podwykonawcami.
Odbiór Przedmiotu Umowy
    1. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu gotowość do przystąpienia do odbioru Przedmiotu Umowy odpowiednio w całości lub części po wykonaniu wszystkich czynności, których wykonanie w ramach danego etapu realizacji Przedmiotu Umowy ciąży na Wykonawcy.
    2. Wykonawca zobowiązuje się do zgłaszania od odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu tj. linii kablowych, przewietrzników i przekopów, kanalizacji kablowej, fundamentów, uziemień itp. z wyprzedzeniem umożliwiających dokonanie ich odbioru. Zakrycie ww. elementów robót może nastąpić wyłącznie po pozytywnym ich odbiorze przez Zamawiającego i spisaniu odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu. W razie naruszenia obowiązków wskazanych w zdaniu poprzednim, Wykonawca zobowiązany będzie – w wyznaczonym przez Wykonawcę terminie – do odkrycia tych robót i wykonania ich na nowo lub ich powtórzenia na własny koszt i ryzyko, bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu.
    3. Odbiór Przedmiotu Umowy zostanie potwierdzony protokołem odbioru podpisanym przez Strony.
    4. W przypadku nieusunięcia wad lub nienależytego usuwania tych wad, Wykonawca może, wedle swego wyboru obniżyć Wynagrodzenie Wykonawcy o wartość wadliwie wykonanych prac lub zlecić wykonanie zastępcze tych prac podmiotowi trzeciemu na koszt i ryzyko Wykonawcy. 
  1. GWARANCJA

    1. Wykonawca udziela niniejszym Zamawiającemu gwarancji jakości na okres podany w Zamówieniu od dnia odbioru końcowego Przedmiotu Umowy potwierdzonego protokołem odbioru końcowego.
    2. W ramach gwarancji jakości Wykonawca gwarantuje, że wykonane w ramach Przedmiotu Umowy roboty, materiały i urządzenia z uwzględnieniem wszystkich układów pomocniczych, są oryginalne, fabrycznie nowe, należytej jakości, sprawne, wolne od jakichkolwiek wad fizycznych, jak również od jakichkolwiek wad prawnych. Zakres udzielonej przez Wykonawcę gwarancji obejmuje również kompletność i zgodność przekazywanej Zamawiającemu przez Wykonawcę w ramach umowy wszelkiej dokumentacji z obowiązującymi przepisami w zakresie formalno-prawnym, w zakresie projektowym i technicznym oraz spełnienie wszystkich wymagań, warunków i zaleceń wynikających z obowiązujących przepisów prawa polskiego, norm, decyzji i zezwoleń dotyczących Przedmiotu Umowy.
    3. W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wady, które istniały w momencie podpisania protokołu odbioru końcowego lub powstały po jego podpisaniu w okresie obowiązywania okresu gwarancji lecz wynikały z przyczyn istniejących w momencie podpisania protokołu odbioru końcowego. 
  1. KARY UMOWNE

    1. Zamawiający uprawniony jest do żądania od Wykonawcy kary umownej w przypadku:
      1. zwłoki z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wykonaniu prac w stosunku do terminów, o którym mowa w Zamówieniu – w wysokości 0,5 % Wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki,
      2. za odstąpienie od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 20 % Wynagrodzenia. 
  1. SIŁA WYŻSZA

    1. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, jak również za szkodę wyrządzoną wskutek zdarzenia Siły Wyższej.
    2. W przypadku zaistnienia okoliczności stanowiących Siłę Wyższą Strona powołująca się na wystąpienie zdarzenia Siły Wyższej niezwłocznie zawiadomi drugą Stronę na piśmie o tym zdarzeniu z podaniem jego opisu, podstaw wystąpienia, konsekwencji i przewidywanego czasu trwania.
    3. Zaistnienie zdarzenia Siły Wyższej zwalnia Stronę z jej obowiązków przez czas trwania Siły Wyższej oraz przez okres niezbędny do wyeliminowania jej konsekwencji, pod warunkiem realizacji obowiązków, o których mowa w pkt 9.2. powyżej.  
    4. Strona nie mogąca wykonać swoich obowiązków wskutek zaistnienia zdarzenia Siły Wyższej dołoży wszelkich starań w celu wyeliminowania, a jeśli to nie jest możliwe zminimalizowania konsekwencji takiego zdarzenia. 
  1. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH  

    1. W związku z procesem zawarcia i wykonania Umowy dochodzi do przekazania danych osobowych osób uprawnionych do reprezentacji poszczególnych Stron drugiej Stronie Umowy.
    2. Administratorem danych osobowych osób uprawnionych do reprezentacji Zamawiającego w związku z zawarciem i wykonaniem Umowy jest Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o. z siedzibą w Izabelinie-Dziekanówku Modlińska 11, 05-092 Łomianki („Administrator”), z którym kontakt w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możliwy jest pocztą tradycyjną na w/w adres lub na adres e-mail: aktualizacja.rezygnacja@b-m.pl
    3. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych, o których mowa w pkt. 10.2. powyżej wskazane zostały w pod adresem: Obowiązek informacyjny – Eneria (www.eneria.pl/rodo/obowiazek-informacyjny/, zakładka: „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych kontrahentów (dostawców towarów lub usług”).
    4. Zamawiający, który udostępnia Wykonawcy dane osobowe osób trzecich w celu zawarcia i wykonania Umowy zobowiązany jest w imieniu BM jako Administratora, w trybie art. 14 RODO zrealizować obowiązki informacyjne, poprzez przekazanie informacji, wskazanych pod adresem: Obowiązek informacyjny – Eneria (www.eneria.pl/rodo/obowiazek-informacyjny/, zakładka: „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych reprezentantów, przedstawicieli, pełnomocników, osób kontaktowych”). 
  1. POUFNOŚĆ

    1. Wykonawca jest zobowiązany zachować w tajemnicy wszelkie informacje techniczne, technologiczne, ekonomiczne, finansowe, handlowe, prawne, organizacyjne i inne dotyczące Zamawiającego otrzymane w związku z realizowaną Umową, niezależnie od formy przekazania tych informacji i ich źródła, oraz niezależnie od tego, czy wraz z przekazaniem oznaczone zostały jako poufne (dalej jako: „Informacje Poufne”). Informacje Poufne stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiającego. 
  1. UBEZPIECZENIE

    1. Wykonawca, zobowiązany jest do posiadania w okresie realizacji Umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z wykonaniem Przedmiotu Umowy,  z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000 PLN.
    2. Wykonawca zobligowany jest do utrzymania ważnej polisy ubezpieczeniowej, o której mowa w pkt. 12.1 powyżej, co najmniej do dnia odbioru końcowego Przedmiotu Umowy.
    3. Wysokość i rodzaje franszyz powinny być zgodne z aktualnym standardem rynkowym i uwzględniać charakter i rozmiar ryzyka związanego z wykonaniem Przedmiotu Umowy oraz potencjał Wykonawcy w zakresie pokrycia ewentualnych roszczeń we własnym zakresie.
    4. Wszelkie szkody niepokryte ubezpieczeniem oraz kwoty udziałów własnych w szkodzie obciążają Wykonawcę, jeżeli ponosi za nie wyłączną odpowiedzialność.
    5. Posiadanie przez Wykonawcę polisy o której mowa w pkt. 12.1 powyżej w żadnym wypadku nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy. 
  1. WYPOWIEDZENIE I ODSTĄPIENIE OD UMOWY

    1. Zamawiający uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym lub odstąpienia od umowy w całości lub w części, według własnego uznania, w poniższych przypadkach:,
      1. Wykonawca w rażący sposób narusza obowiązki wynikające z Umowy lub podejmuje działania na szkodę Zamawiającego,
      2. Wykonawca nie przystąpi do terminowego wykonywania Przedmiotu Umowy, opóźni się z jego wykonaniem lub wykonuje ją z naruszeniem postanowień niniejszej Umowy pomimo pisemnego wezwania Wykonawcy do usunięcie naruszeń w terminie w nim wskazanym,
      3. brak jest możliwości realizacji Przedmiotu Umowy z powodu okoliczności, za które Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności,
    1. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody związane z niedojściem Umowy do skutku, wypowiedzenia Umowy lub odstąpienia od niej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub z powodu przyczyn wskazanych w pkt. 14.1. powyżej.
    2. Z uprawnienia do odstąpienia od Umowy zgodnie z pkt. 14. 1. powyżej, Zamawiający może skorzystać w terminie 30 dni od zaistnienia zdarzenia uzasadniającego odstąpienie.
    3. Odpowiednio z dniem wypowiedzenia lub odstąpienia rozpoczyna bieg gwarancja jakości i rękojmia za wady, o których mowa w pkt. 7 Umowy. 
  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Wszelkie zmiany warunków Umowy wymagają zachowania co najmniej takiej samej formy czynności prawnej w jakiej została zawarta Umowa, tj. formy pisemnej (jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej) lub formy dokumentowej (jeżeli umowa została zawarta w formie dokumentowej).
    2. W sprawach nieuregulowanych Umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
    3. Do niniejszych OWZ jak również do zawieranych na ich podstawie Umów stosuje się prawo polskie.
    4. W przypadku zaistnienia między Stronami sporu związanego z realizacją Umowy, Strony w pierwszej kolejności podejmą starania celem ugodowego zakończenia sporu. W przypadku braku porozumienia między Stronami w ciągu jednego miesiąca od daty pierwszego doręczenia listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, powiadamiającego o przedmiocie sporu, skierowanego przez jedną ze Stron do drugiej Strony, Strony są uprawnione o dochodzenia swoich roszczeń przed polskimi sądami powszechnymi, przy czym wyłącznie właściwymi są sądy powszechne właściwe ze względu na siedzibę Zamawiającego.
    5. Nieważność jednego lub więcej postanowień OWZ lub Umowy nie pociąga za sobą nieważności innych ich postanowień. W takim przypadku Strony w dobrej wierze podejmą starania mające na celu zastąpienie nieważnych postanowień postanowieniami możliwie najbardziej oddającymi treść tych poprzednich.
    6. Cesja praw i obowiązków Wykonawcy przewidzianych Umową oraz cesja wierzytelności Wykonawcy wynikających z Umowy wymaga uzyskania uprzedniej zgody Zamawiającego wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  • O nas
  • Kontakt
  • Realizacje
  • Oferta
  • Kariera
  • Serwis i Części Caterpillar
  • Ogólne warunki sprzedaży (OWS)
  • Ogólne warunki usług serwisowych (OWUS)
  • Mapa strony
  • RODO

Polecamy

  • Rozwiązania dla Data Center
  • CAT REMAN
  • Kogeneracja CAT
  • Agregaty prądotwórcze CAT Diesel
  • Biogaz i Gaz Ziemny
  • Biogazownia kontenerowa

Infolinia

22 201 36 60

Bergerat Monnoyeur sp. z o.o.

Oddział Eneria Modlińska 11, Izabelin-Dziekanówek
05-092 Łomianki | Warszawa
NIP: 7780022310

Copyrights © 2025 Bergerat Monnoyeur sp. z o.o. Wszelkie prawa Zastrzeżone.

Zarządzaj plikami cookie

Sugerujemy wybranie ustawień plików cookie dla tej witryny. Możesz włączyć lub wyłączyć pliki cookie. Twoje ustawienia będą miały zastosowanie tylko do odwiedzanej witryny. Swoje ustawienia możesz zmienić w dowolnym momencie, powracając na tę stronę i korzystając z linku Cookies.

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie

Pliki cookies niezbędne do zapewnienia optymalnego funkcjonowania naszych stron internetowych. W szczególnościuczestniczą w bezpieczeństwie, ergonomii, wyborze języka i zabezpieczaniu Twojego koszyka. Są zawsze włączone.

Statystyczne pliki cookie

Pliki cookie, aby lepiej zrozumieć sposób korzystania z naszej witryny i jej działanie,tworzyć statystyki i ulepszać nasze usługi. Te statystyki mogąbyć wykorzystywane przez naszych partnerów lub przez nas do optymalizacji przeglądania.

Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o. przetwarza, jako administrator danych, Państwa dane dotyczące poruszania się po Witrynie poprzez wykorzystywanie plików cookies w tej Witrynie internetowej.

Korzystanie z tych plików cookie ma na celu: poprawienie jakości korzystania z Internetu poprzez identyfikację Państwa za każdym razem, gdy łączą się Państwo z Witryną internetową, i dostarczanie Państwu spersonalizowanych usług dostosowanych do Państwa potrzeb lub umożliwienie Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o. prowadzenia badań statystycznych dotyczących korzystania z Witryny internetowej przez użytkowników Internetu.

Klikając przycisk „Zaakceptuj wszystkie pliki cookie”, wyrażają Państwo zgodę na korzystanie z tych plików cookie. W każdej chwili mogą Państwo zmienić preferencje w naszej Witrynie internetowej.

Więcej informacji, w tym na temat zarządzania tymi plikami cookie, można znaleźć w naszej Polityce dotyczącej plików cookie dostępnej tutaj.

Pokaż więcej

Napisz do nas


Polityka ochrony prywatności

Dane osobowe zbierane za pośrednictwem witryny internetowej www.eneria.pl (zwanej dalej „Witryną internetową”) będą przetwarzane przez Bergerat Monnoyeur Sp. z o.o., administratora danych, w celu obsługi Państwa zapytania. Informacje oznaczone gwiazdką są obowiązkowe.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych mają Państwo:
– prawo dostępu (oraz) do poprawiania, usuwania i przenoszenia Państwa danych osobowych;
– prawo do wnioskowania o ograniczenie przetwarzania Państwa danych osobowych i wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;

W każdej chwili możecie Państwo cofnąć zgodę na przetwarzanie Państwa danych osobowych. W tym celu prosimy wysłać e-mail na adres: aktualizacja.rezygnacja@eneria.pl.
Mają Państwo również prawo złożyć skargę do organu nadzoru takiego jak Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku naruszenia obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych.  W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania należy zapoznać się z naszą Polityką prywatności.

Wyślij